مراحل ثبت برند در چند مرحله ساده

 

به دلیل اهمیت فوق العاده زیادی که ثبت برند تجاری دارد و به دلیل آنکه متقاضیان گرامی معمولاً اطلاعات کافی در زمینه ثبت علائم تجاری ندارند، در این نوشته تصمیم گرفتیم شما را با بحث ثبت برند و ثبت علامت تجاری در چند گام آشنا نماییم که در ادامه مشاهده می فرمایید

 

مرحله اول

 

مشاوره کاملاً تخصصی و رایگان با کارشناسان باتجربه در ارتباط با مراحل ثبت برند و برندینگ و مدارک مورد نیاز آن و مدّت زمانی که حدوداً به طول می‌انجامد تا برند شما به ثبت برسد.

 

همچنین هزینه ثبت برند و ثبت علامت تجاری ، اولین گام از مراحل ثبت برند است و اقدام بعدی انتخاب یک واژه مناسب، شکل و تصویر زیبا و یا ترکیبی از هر دو است.

 

باید این موارد را به گونه‌ای انتخاب نمایید که برند شما پس از ثبت برند به راحتی در اذهان مخاطبان ماندگار شود و معرف کالا یا خدمتی باشد که ارائه می‌نمایید.

 

مرحله دوم

 

ابتدا استعلام نمایید عین یا شبیه برندی که قصد ثبت آن را دارید قبلاً در همان طبقه ثبت شده است یا خیر.

 

در صورت وجود مشابهت بین برند مورد نظر شما و برندی که قبلاً در همان طبقه ثبت شده است، تقاضای شما رد خواهد شد.

 

برندی که تقاضای آن یکبار از سوی کارشناسان اداره مالکیت معنوی رد شود، برای دفعات بعدی شانس بسیار کمی برای ثبت شدن دارد و اصطلاحاً سابقه چنین برندی خراب می‌شود.

 

ما به شما اکیداً توصیه می‌نماییم که این مرحله از مراحل ثبت برند را کاملاً جدی بگیرید!

 

قبل از شروع هر اقدامی ابتدا برند مورد نظر خود را استعلام نمایید تا از درصد موفقیت ثبت شدن آن اطلاع پیدا کنید.

 

به همین وسیله می‌توانید از هدر رفتن هزینه و زمان خود جلوگیری نمایید.

 

برای استعلام برند بصورت کاملاً رایگان، فوری و آنلاین و در هر زمانی از شبانه روز می‌توانید از طریق کلیک بر روی آی زیر، وارد مرحله مربوطه شوید و بدون نیاز به داشتن تجربه و دانشی خاص، برند مورد تقاضای خود را در طبقه مورد نظرتان استعلام نمایید و چنانچه عین و یا شبیه» برند مورد نظرتان قبلاً برندی ثبت نشده بود، آنگاه با خیالی آسوده مراحل ثبت برند را آغاز نمایید.

 

مرحله سوم

 

سومین گام از مراحل ثبت برند فراهم نمودن مدارک مورد نیاز آن است که در ادامه همین مقاله مدارک مورد نیاز برای ثبت برند را بصورت مفصل شرح داده‌ایم.

 

مرحله چهارم

 

در گام بعدی باید با ورود به سایت مرکز مالکیت معنوی وارد قسمت ثبت اظهارنامه علامت تجاری شوید.

 

سپس اقدام به تکمیل اظهارنامه ثبت علامت تجاری خود نمایید و مدارکی همچون کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی یا متقاضیان، مجوز فعالیت، کارت بازرگانی (اگر قصد ثبت برند لاتین را دارید) و همچنین نمونه برند خود با اندازه ۶ × ۶ سانتیمتر را در سامانه فوق بارگذاری نمایید.

 

پس از طی نمودن و تکمیل مراحل مورد نیاز برای ثبت اظهارنامه علامت تجاری و پرداخت هزینه مربوطه، در سامانه برای شما برگه‌ای نمایش داده می‌شود که باید آن را پرینت نموده و با مراجعه به یکی از دفاتر اسناد رسمی اقدام به تایید اطلاعات وارد شده در سامانه نموده و از دفترخانه مذکور گواهی امضاء و فرم تایید اطلاعات کاربری دریافت کنید.

 

سپس باید با وارد کردن اطلاعات این فرم در سامانه، نام کاربری و رمز عبور دریافت نمایید که جهت پیگیری‌های بعدی و اطلاع از نوبت شما در صف هر کدام از کارشناسان و اقدامات بعدی باید از طریق همین نام کاربری و رمز عبور اقدام کنید.

 

مرحله پنجم

 

پس از آنکه اظهارنامه ثبت علامت تجاری شما توسط هر سه کارشناس و رئیس اداره علائم تجاری بررسی و فاقد نقص اعلام و مورد تایید قرار گرفت، برای شما پیامکی ارسال می گردد که ثبت علامت تجاری مورد تقاضای شما از سوی اداره علائم تجاری بلامانع تشخیص داده شده است.

 

در این مرحله باید بصورت حضوری به اداره مالکیت معنوی مراجعه و پرونده فیزیکی علامت تجاری را تشکیل دهید.

 

برای این منظور باید حتماً تصویر برابر اصل کلیه مدارکی که در هنگام تکمیل و ارسال اظهارنامه ثبت علامت تجاری خود در سامانه بارگزاری و آپلود نموده‌اید را با خود به همراه داشته باشید.

 

مرحله ششم

 

پس از تشکیل پرونده فیزیکی علامت تجاری، از طرف اداره مالکیت موضوع تقاضای ثبت علامت تجاری شما به رومه رسمی ارسال می‌گردد.

 

در این زمان برای شما امکان واریز هزینه رومه رسمی نوبت اول که به آگهی تقاضای علامت تجاری موسوم است فراهم می شود.

 

سپس باید اقدام به واریز هزینه مربوطه نمایید که پس از سپری شدن حدوداً یک هفته، رومه چاپ و به آدرس شما ارسال می‌شود.

 

مطابق با قانون، از تاریخ انتشار رومه رسمی مرحله اول برای اشخاص ثالث ۳۰ روز فرصت وجود دارد که اگر ثبت علامت تقاضا شده را مغایر با حقوق قانونی خود می دانند نسبت به ثبت آن رسماً اعتراض نمایند.

 

اگر در این فرصت ۳۰ روزه اعتراضی به اداره مالکیت ارسال نشود، امکان پرداخت هزینه رومه رسمی نوبت دوم فراهم می گردد.

 

با پرداخت این هزینه حدوداً یک هفته زمان میبرد تا رومه نوبت دوم چاپ و به آدرس شما ارسال شود.

 

همچنین پرداخت هزینه حق الثبت اقدامی تکمیلی است که باید در این زمان انجام دهید.

 

مرحله هفتم

 

آخرین گام از مراحل ثبت برند تجاری آن است که با در دست داشتن مدارکی مانند یک نسخه از هر دو رومه رسمی نوبت اول و دوم، یک نسخه از اظهارنامه علامت تجاری و ۱۰ نمونه از برند در ابعاد ۶*۶ مجدداً به اداره مالکیت معنوی مراجعه نمایید و ضمن ارائه رسید، سند برند خود را تحویل بگیرید.

 

نکته مهم: پس از تایید کارشناسان و رئیس اداره علائم تجاری و اعلام بلامانع بودن ثبت علامت تجاری مورد تقاضا، برای تشکیل پرونده فیزیکی و پرداخت هزینه رومه رسمی نوبت اول صرفاً ۳۰ روز فرصت دارید و اگر این فرصت ۳۰ روزه را از دست بدهید، ثبت برند مورد نظر شما کان لم یکن تلقی خواهد شد.

 

نکته مهم: اگر پروسه و مراحل ثبت برند شما توسط موسسات ثبتی انجام می‌گیرد، هیچ نیازی به مراجعه حضوری شما به اداره مالکیت معنوی وجود ندارد و مواردی نظیر مراجعه به این اداره، تشکیل پرونده فیزیکی،  پرداخت هزینه رومه رسمی نوبت اول و دوم، پرداخت هزینه حق الثبت، مراجعه مجدد به اداره مالکیت، دریافت سند برند و تحویل آن به شما همگی جزء خدماتی است که باید توسط موسسه‌ای که با شما قرارداد بسته است انجام شود.

 

منبع: ثبت برند تجاری

 

 

آموزش ثبت برند در چند مرحله ساده

چرا باید پرونده های خود را به وکیل بسپاریم؟

ثبت شرکت در تمام نقاط ایران با موسسه حقوقی مشهور

  ,ثبت ,برند ,تجاری ,علامت ,مورد ,ثبت برند ,علامت تجاری ,  مرحله ,رومه رسمی ,ثبت علامت ,اداره مالکیت معنوی ,پرداخت هزینه رومه ,اداره علائم تجاری ,اظهارنامه علامت تجاری

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی آرامش سیرتوس- سفر و اقامت در مشهد مقدس اموزش کاشت ناخن عسل درشیراز دلایل خیانت همسر امیر مسلمی خلاصه کتاب اندیشه اسلامی ۲ غفارزاده و عزیزی درب ضد سرقت تدبیر ارابه ایران گردی خرید فروش کتاب موفقیت با متد های جدید ادبیات